blog

Változásmenedzsment

A változásmenedzsment buktatói

A változásmenedzsment buktatói

Rengeteg önéletrajzban szerepel a rugalmasság, a kihívások utáni vágy, a változatos munkakör szeretete. Ennek ellenére nagyon kevés az az alkalmazott, aki valóban szereti a változásokat. Nagyon sok beosztott egész egyszerűen megijed, ha új tevékenységi kört kap,...

bővebben
Mitől jó egy változásmenedzser?

Mitől jó egy változásmenedzser?

Ahogy azt már korábban írtuk, a változtatás szükségessége egyszer minden céget utolér és sok esetben magára a cégvezetőre hárulnak a feladatok. Ha mégis úgy döntenél, hogy profi szakemberre bízod a változtatások megvalósítását, az interjúk előtt nem árt ha tisztában...

bővebben
Tippek, hogy távmunkában is hatékonyan folyjon a munka

Tippek, hogy távmunkában is hatékonyan folyjon a munka

Nem csak a munkavállalóknak, a munkáltatóknak is nehéz megszokni a változásokat. A legnagyobb kihívások egyike a hatékony otthoni munkavégzés. A rendszertelenül működő home office esetén könnyen elvész a bizalom, ezen felül pedig az évek során jól összekovácsolt...

bővebben
Sok cég az online világba költözött!

Sok cég az online világba költözött!

Sokak számára talán most válik teljesen világossá, miért is fontos cégvezetőként folyamatosan követni a változásokat, beleértve azokat a trendeket is, amelyek első hallásra teljesen idegennek tűnnek. Számos kereskedelmi cégnek a mai napig nincsen webáruháza, a socila...

bővebben

Válságkommunikáció

Ne engedd, hogy elhatalmasodjon a munkahelyi stressz

Ne engedd, hogy elhatalmasodjon a munkahelyi stressz

Készíthetünk válságkommunikációs tervet, átalakíthatjuk a projecteket, tehetünk bármit, egy cég akkor is csak akkor fog igazán jól működni, ha a vezetők és az alkalmazottak egyaránt jól érzik magukat. A koronavírus miatt a dolgozók többsége vagy otthoni munkára...

bővebben
Csak óvatosan!

Csak óvatosan!

Mint tudjuk a jelenleg kialakult helyzet miatt gazdasági visszaesés tapasztalható közel minden szektorban. Sok gazdasági elemző szerint az érdemi javulás 2021-től várható. A piaci szereplők kivárnak, bizonytalan a pénzügyi szektor és nincs ezzel másképp a termelési...

bővebben
Hogyan irányíts távolról?

Hogyan irányíts távolról?

A távolról történő irányítás kétségkívül sokkal nehezebb feladat, mint mikor nap mint nap látod az alkalmazottaidat. A koronavírus miatt home office-ba kényszerült csapat esetében ez még inkább komolyabb kihívás, hiszen se a vezető, se az alkalmazottak nincsenek...

bővebben
A legzavaróbb dolgok videókonferencia esetén

A legzavaróbb dolgok videókonferencia esetén

A koronavírus járvány gyakorlatilag ránk kényszerítette a videókonferenciás beszélgetések aktív használatát. Skype, Zoom, Massanger, Viber – a cégek a legkülönbözőbb szoftverek segítségével igyekszenek legyőzni a csapattagok közötti távolságot. Fontos azonban, hogy a...

bővebben
A válság nem megszokott formája csapott le a világra

A válság nem megszokott formája csapott le a világra

Ahogy már korábbi cikkünkben is szó volt róla, a válságnak számtalan arca van és ahány formája, annyiféle út vezet a megoldáshoz. Milyen sajátos tulajdonságokkal rendelkezik a jelenlegi krízis? A válság szinte minden esetben hirtelen csap le, de általában vannak...

bővebben
Mit veszíthet a cég krízis idején?

Mit veszíthet a cég krízis idején?

„Mindent.” – hangzik általában a laikus válasz, azonban ha a cég proaktívan reagál a krízishelyzetre, nagy mértékben csökkenthetőek a károk. Ahhoz, hogy a válságos állapotból mielőbb kilábaljon a cég, fontos meghatározni, hogy egyáltalán milyen károkat szenvedett el....

bővebben
Milyen a jó válságkommunikátor?

Milyen a jó válságkommunikátor?

Válságos állapotban minden esetben ki kell jelölni egy olyan személyt, aki vállalja a válságkommunikátor szerepét. Tehát azt a személyt, aki vállalja a válsággal kapcsolatos információ továbbítást a cég képviseletében. A felelősségteljes posztra fontos tudni, hogy...

bővebben
Mit tehet a cég válság idején?

Mit tehet a cég válság idején?

Nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy a válság bármikor, bármelyik céggel előfordulhat, viszont fel lehet rá készülni! Ha már bekövetkezett a baj, akkor a legfontosabb, hogy nem szabad tétlenül várni a megoldást, hanem azonnal elő kell állni egy krízistervvel,...

bővebben
3 dolog, amivel biztosan számolnod kell válság idején

3 dolog, amivel biztosan számolnod kell válság idején

Ahogy már korábbi cikkünkben említettük, krízishelyzet bármikor, bármelyik céggel megeshet, amely azonnali cselekedetet igényel. A probléma ugyanis nem oldódik meg magától, sőt a krízis intenzitása az idő függvényében egyre csak növekszik. Válsághelyzet esetén a cég...

bővebben
A sikeres kríziskommunikáció aranyszabályai

A sikeres kríziskommunikáció aranyszabályai

Vezetőségbeli változások, tömeges kilépések, gazdasági buktatók, természeti katasztrófák, rosszindulatú konkurensek, vagy csupán egy alkalmazott rossz szóhasználata a cég képviseletében és máris megvan a baj. Nagyon sok cégvezető figyelmen kívül hagyja, hogy...

bővebben
A bizalomvesztés minimalizálása válság idején

A bizalomvesztés minimalizálása válság idején

Váláság idején fokozottan nagy figyelmet kell fordítani a hírnév megőrzésére. Miért is olyan fontos ez? Átlagadatok szerint a hírnév felépítésének, megőrzésének és visszaszerzésének nehézségi aránya 10-24 és 66%. Ha az ember végig gondolja, milyen sokat fektetett...

bővebben

Karizmatikus vezetés

Hogy adj elő karizmatikusan?

Hogy adj elő karizmatikusan?

Az, hogy valaki kívülről úgy néz ki a színpadon, mint aki oda született, nem csak adottság kérdése. Természetesen karizmatikus beszédre nem csak nagy közönség előtt van szükség, a mindennapi életben is számtalanszor veheted hasznát. Például egy üzleti megbeszélés...

bővebben
Karizmatikus vezetők négy jellemző szokása

Karizmatikus vezetők négy jellemző szokása

A karizmatikus embereket, vezetőket nem csak kisugárzásuk, megnyerő személyiségük, kiváló ötleteik kedvelik széles körben, hanem olyan szokásaik vannak, amelyek szimpátiát keltenek és azt az értést keltik, hogy hasznos kapcsolatra tettünk szert. Az alábbi cikkünkben...

bővebben
Ezek a legfontosabb vezetői tulajdonságok

Ezek a legfontosabb vezetői tulajdonságok

112 tulajdonság szerepelt abban a kutatásban, amelyet a válaszadók 1-től 7-ig terjedő skálán kellett értékelniük, mennyire fontosak vezetés szempontjából. Az úgynevezett GLOBE teszt kitöltőinek nem az észlelt (valós) vezetői tulajdonságokat kellett tehát megjelölniük,...

bővebben
A karizmatikus vezetés hatásai

A karizmatikus vezetés hatásai

Előző cikkeinkben sorra vettük a karizmatikus vezetők főbb jellemvonásait és bemutattuk, hogy egyes tulajdonságok, hogyan fejleszthetőek. Ezúttal a karizmatikus vezetés legfőbb előnyeit mutatjuk be. A sikeres vezetők legnagyobb honoráriuma nem a pénz, hanem az idő. Az...

bővebben
A karizmatikus vezető főbb jellemzői

A karizmatikus vezető főbb jellemzői

Bizonyára a te ismeretségi körödben is van olyan erős, közkedvelt személyiség, akinek soha nem jelentett gondot az ismerkedés, látszólag mindig tudja, hogy mit csinál és akinek a céljait rendszerint siker koronázza. A nagy kapcsolati tőke, a kiváló befolyásoló erő, a...

bővebben
A karizma fejleszthető

A karizma fejleszthető

De hogyan? Hangzik el a kérdés rögtön, ha ezt a kijelentést halljuk. Ahhoz, hogy erre a kérdésre választ tudjunk adni, először is tisztáznunk kell azt, hogy mit is értünk karizmatikus személyiség alatt. Az értelmező kéziszótár szerint a karizmatikus ember: „igen erős...

bővebben

© 2020 | Gateway Consulting ászf | adatvédelmi nyilatkozat