Barion Pixel

Az értékesítés időpontjának megválasztása nagy mértékben befolyásolja az eredményt. Gondolj csak bele, milyen kellemetlen, amikor munka vagy épp tárgyalás közben keresnek fel egy „kihagyhatatlan ajánlattal”, ami teljesen kizökkent az adott témából. Egy rosszul megválasztott telefonhívással máris rossz benyomással indítasz, ami befolyásolja az értékesítés sikerességét. Hogy lehet ezt elkerülni?

Bármikor is nyitsz a potenciális ügyfél felé, mindig kérdezd meg, alkalmas-e számára az egyeztetés.

Az üdvözlő szövegnek nem kell hosszabbnak lennie néhány másodpercnél – minél hosszabbra nyújtod, annál inkább azt az érzést kelted, a folytatás is hosszú perceket fog igényelni. Mondd el kivagy, melyik cégtől és hogy alkalmas-e a megkeresés. Ha azt mondja nem, egyszerűen kérdezd meg, hogy mikor keresheted újra, így a következő megkeresésnél már kisebb eséllyel leszel alkalmatlan.

Ezzel talán keveseknek mondtam eddig újdonságot, ennek ellenére rengeteg olyan értékesítői telefonhívást kapok, ahol az értékesítő rendre elköveti ezeket a hibákat. Néha még a korlátolt felelősségű társaság is elhangzik egyszerűen kft. helyett, amely még monotonabbá, elnyújtottabbá teszi a bemutatkozást.

Mikor érdemes telefonálni?

Nagyon fontos, hogy mielőtt magad elé veszel egy címlistát, tájékozódj a célközönséged általános szokásairól. Kerüld a közvetlenül ebédidő előtti órákat, vedd figyelembe a célközönséged szakmájának általános szokásait, zárd ki azokat az időpontokat, amikor szinte biztosan elfoglalt lesz. Így nagy mértékben csökkenthető a visszautasítások mértéke.

Az értékesítés sokszor nem időhöz kötött

Cégvezetőként az ember ritkán tud telesen kikapcsolódni – bizonyára Neked sem ritka, hogy vásárlás, sportolás, illetve más szabadidős tevékenységek közben a cégeddel kapcsolatos dolgokon jár az eszed. Éppen ezért a munkaidőn kívüli üzletek sokkal könnyedebben valósulnak meg. Ilyenkor kevésbé feszélyezett az ember, sokkal lazább, felszabadultabb, könnyedebb a beszélgetés. Bizonyára Téged is meg szoktak kérdezni, hogy mivel foglalkozol és valószínűleg előfordult már az is, hogy egy ilyen szituációban felkeltetted valakinek a figyelmét. Ez bárhol megtörténhet, akár egy másik üzletben is, amikor éppen Neked akarnak eladni valamit – észre sem veszi a másik fél, hogy hirtelen értékesítőből potenciális vásárlóvá vált. Természetesen ebben az esetben a szerencsének is kísérnie kell, hiszen fontos, hogy közvetlenül a döntéshozóval kerülj szembe.

Slide 1

legyél önazonos, és sajátítsd el az emberekkel
való bánásmód művészetét!

0
    0
    Kosár
    A kosár üresIrány a webshop!