Az agilis szemléletű vezetés tengernyi előnyéről gyakorlatilag könyvet lehetne írni, a következő sorokban összegyűjtöttünk néhány pozitívumot, amellyel Te is számolhatsz, ha a módszer elemeit beépíted saját vállalkozásodba.
Felgyorsul a fejlődés, az innováció
Mivel az agilis vezetés alapja a gyorsaság, hatékonyság, rugalmasság, így talán nem is meglepő, hogy gyors fejlődésre lehet számít. A tiszta, átlátható, őszinte kommunikáció, az igazi bizalmi elemekre épülő csapatmunka hozadéka ez, amelyet egy jó üzleti tervvel ötvözve a siker gyakorlatilag előre elkönyvelhető.
Termelékenyebbé válik a cég
Egységnyi idő alatt jóval több munkát lesznek képesek ellátni a cég alkalmazottai. Köszönhető ez a gyors döntéshozataloknak, amelyekben ugyebár maguk a beosztottak is részt vesznek, a mindenki számára átlátható, a csekély mennyiségű bizalmas információnak, a jól kiosztott részfeladatoknak és a felelősségteljes csapatmunkának. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy kevesebb a munka!
Emellett érdemes kiemelni például a Scrum módszert, ami természetesen ugyanúgy a 12 agilis alapelvre támaszkodik és ami megköveteli a gyors fejlődést, termelékenységet. A gyakorlatban Scrum módszere úgy néz ki, hogy a csapat tagjai meghatározzák a feladatlistát, amelynek elemeit prioritás szerint sorrendbe rendezik, majd meghatározzák, hogy a következő ciklusban ebből mely feladatokat kell végrehajtani. A ciklus általában két hét szokott lenni, de ami a legfontosabb, hogy a határidő leteltével egy olyan működő dolgot kell prezentálniuk, amely akár már önmagában is értékesíthető lehetne. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy az agilis projecteknél nincs olyan, hogy egy munka hónapokig elhúzódik eredmények nélkül – ha mégis így történik, akkor az elveszti az agilis titulusát.
Megrendelő orientált gondolkodás
Az agilis vezetési formában működő vállalatok célorientáltak – a porjecteket idő és pénz tekintetében tervezik meg, ezzel minimalizálva a csúszások mértékét. Ennek eredménye, hogy a feladatokat időre teljesítik, elégedettebbek a megrendelők. Ehhez hozzátartozik a rugalmasság is – az időt úgy kalkulálják, a megállapodásokat úgy kötik, hogy a megrendelő részéről érkező esetleges utólagos változtatási kérések se okozzanak problémát.
Rendszeres, hatékony kommunikáció
Természetesen olyan nem létezik egyetlen cég életében sem, hogy „minden rendben van”. Valamin mindig fejleszteni kell, valamire mindig szükség van, valamit mindig meg kell oldani, hibák minden esetben előfordulhatnak és elő is fordulnak. A sikeres projecthez a legfontosabb a fejlesztők és a dolgozók napi szintű kommunikációja a project teljes időtartamában, ami felszínre hozza a megoldandó problémákat és elősegíti a hatékony, finomra hangolt működést!