Készíthetünk válságkommunikációs tervet, átalakíthatjuk a projecteket, tehetünk bármit, egy cég akkor is csak akkor fog igazán jól működni, ha a vezetők és az alkalmazottak egyaránt jól érzik magukat.

A koronavírus miatt a dolgozók többsége vagy otthoni munkára kényszerült vagy valamilyen szigorított munkakörnyezetben kell folytatniuk a munkát. Azokra a dolgozókra, akik a négy fal közé lettek zárva állandó nyomást gyakorol az egyedüllét, a megváltozott munkarend és azok a technikai problémák, amelyeket az otthoni munkavégzés idézett elő.

Legalább ekkora stressznek vannak kitéve azok az alkalmazottak is, akiknek nap mint nap be kell járniuk a munkahelyükre, kockáztatva az egészségüket a nagyobb mértékű személyes kapcsolattartás miatt.

Illetve természetesen nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy rengeteg munkahely áll a megszűnés fenyegetettségében, melynek gondolata önmagában óriási terhet ró mindenkire.

Tartós stressz hatására az emberi figyelem, a teljesítőképesség, a hatékonyság, a pontosság romlik, hosszú távon az egészségre is súlyos hatással lehet. Ennek oka, hogy a stressz alapvetően azt a célt szolgálja, hogy az embert egy olyan állapotba hozza, amelyből könnyű a menekülés: adrenalin és kortizol termelődik, a test több glükózt állít elő, hogy még több energia álljon rendelkezésre. Ez hasznos, ha az ember rablótámadás elől szeretne menekülni, hosszútávon azonban ez a megfeszült állapot számtalan egészségügyi problémához vezet. (Kezdve a fejfájástól, a különböző görcsökön át a szív- és érrendszeri problémákig.)

Talán említeni sem kell, hogy ez milyen negatívan hat a munkahelyi teljesítményre és milyen fontos a mielőbbi cselekvés.

Mit lehet tenni a munkahelyi stressz ellen krízishelyzetben?

A legfontosabb természetesen a folyamatos, őszinte, empatikus kommunikáció. Ne csak azért fordulj az alkalmazottadhoz, hogy közvetítsd felé a következő feladatot, hanem kérdezd meg, hogy van, hogy birkózik meg a jelenlegi helyzettel. Mondd el neki őszintén, hogy milyen hatással van és lehet a koronavírus járvány okozta krízis az ő helyzetére és mit lehet tenni a kockázatok minimalizálásáért.

Próbáld megtartani a megszokott szintű elvárásokat, ne növeld és ne csökkentsd a feladatokat, hiszen több munka esetén még nagyobb lesz a nyomás, a kevesebb feladat pedig szintén a munkakör megszűnésének gondolatát ébresztheti.

Fontos, hogy ne csak az alkalmazottak jól létére, hanem a sajátodra is ügyelj. Ahhoz, hogy tiszta fejjel, nyugodtan tudj dolgozni, magadat is meg kell kímélned a túlzott nyomástól. Tarts megfelelő mennyiségű pihenőt és ami a legfontosabb, hogy beszéld meg a problémákat, ne egyedül akarj mindent megoldani.


Kosár
0