A távolról történő irányítás kétségkívül sokkal nehezebb feladat, mint mikor nap mint nap látod az alkalmazottaidat. A koronavírus miatt home office-ba kényszerült csapat esetében ez még inkább komolyabb kihívás, hiszen se a vezető, se az alkalmazottak nincsenek hozzászokva a munkavégzés ezen formájához. Ezúttal a távmunka hatékonyságának növelésére hoztunk néhány javaslatot.

Vezetőként minden kétséget kizáróan neked kell jól átállnod legelőször az otthoni munkavégzésre. Ez sajnos sokkal több munkát jelent, hiszen a cél a rendszeres kommunikáció minden alkalmazottal. Ha elhanyagolod a rendszeres visszacsatolásokat, történjék az írott vagy szóbeli formájában, mivel nem látnak, úgy fogják gondolni, visszavettél a tempóból.

A legoptimálisabb meghatározni azokat az idősávokat, amikor a kollégákat el lehet érni és amikor ténylegesen folyik a munka. A különleges helyzetre való tekintettel sokkal empatikusabban, rugalmasabban kell kezelni a törzsidőt. Nem szabad elfeledkezni róla, hogy például sok helyen most nem megoldott a gyermekek elhelyezése, az alkalmazottaidnál jobban nem fogod tudni megmondani, hogy számukra mikor a legmegfelelőbb az otthoni munkavégzés, természetesen racionálisan és a vállalkozás céljait figyelembe véve.

Nagyon fontos, hogy vezetőként mindig legyél elérhető és készülj fel rá, hogy nem megszokott időkben is előfordulhat, hogy megcsörren a telefonod.

Tehát fókuszálj elsősorban az eredményekre, tűzz ki határidőket és engedd a munkatársakat egy kicsit szabadabban dolgozni. Ha úgy érzed ez nem működik, érdemes előtte tervet kérni tőlük, hogy pontosan milyen lépésekben gondolják a megvalósítást. Ezáltal nő a kreativitásuk, te is jobban fogod látni az ő meglátásaikat és a bizalom is hamarabb kialakul.

Ami viszont a legfontosabb, legyél kicsit türelmesebb és megértőbb. Hagyj időt a munkatársaknak az átállásra, hogy megszokják az „új” környezetet, a technikákat.

[smartslider3 slider=”2″]