Nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy a válság bármikor, bármelyik céggel előfordulhat, viszont fel lehet rá készülni! Ha már bekövetkezett a baj, akkor a legfontosabb, hogy nem szabad tétlenül várni a megoldást, hanem azonnal elő kell állni egy krízistervvel, amely a lehető legrosszabb forgatókönyv alapján készült!
Ehhez a legjobb, ha sorba vesszük azokat a kérdéseket, amelyek a válsággal kapcsolatban felmerülhetnek – legyen az belső vagy külső érdeklődés. Természetesen mindenkit érdekelni fognak a konkrétumok, hogy mi történt, ki a felelős és hogy mit tesz a cég annak érdekében, hogy megoldódjon a probléma. Egyáltalán mi a legrosszabb, ami történhet és ez várhatóan mikor fog bekövetkezni? Tehetünk-e ellene valamit? Válság idején számtalan kérdés felmerülhet, amelyekre minél előbb választ kell találni.
Nem szabad csendben várni! Nem győzzük hangsúlyozni milyen fontos az időzítés! Minél tovább vár a cég a kommunikációval, annál inkább kicsúszik a kezéből az irányítás. Ha ez megtörtént, onnantól félő, hogy azon kapjuk magunkat, szabadon sodródunk az eseményekkel.
Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az Ügyfelek, Partnerek részéről a legnagyobb figyelem a krízis kezdeténél jelentkezik. Ha kihagyjuk ezt az alkalmat a kommunikációra, könnyen elveszthetjük még a leghűségesebb Partereinket is.
Éppen ezért kiemelten fontos pontosan tájékoztatni őket milyen hatással lesz a krízis az Ő munkájukra, például hozzáférnek-e majd időben az áruhoz/szolgáltatáshoz? Lehetőség szerint törekedni kell a Partnerek megnyugtatására, hiszen könnyedén alternatív megoldások felé fognak fordulni.
Válság idején könnyű pánikba esni, mégis a legfontosabb ilyenkor a nyugodtság, az őszinteség, a felelősségvállalás. A felelősség áthárítása, az igazság elferdítése, a sajtó elöli elbújás mind-mind a visszafordíthatatlan kudarc irányába taszítja a céget. A probléma széleskörű ismertetése után elengedhetetlen szinte azonnal előállni a probléma megoldásának lépéseivel.
Válság idején tudni kell félretenni kicsit az egyéb problémákat, feladatokat és kizárólag a krízissel foglalkozni. Miután elhárult a probléma nem szabad megfeledkezni az utánkövetésről sem – az elemzésekről és a válság utáni széleskörű kommunikációról!
Legutóbbi hozzászólások