A változásmenedzser egy létező munkakör, még akkor is, ha legtöbbször ez a vezetőkre hárul. Fontos azonban tudni, hogy a változások lemenedzselésének is megvannak a maga lépései, amelyek közül ha valami kimarad, az könnyen felboríthatja az elképzeléseket. A következő sorokban ezeket a fő pontokat vesszük sorba.

A változás minden cég életébe bekövetkezik egyszer, a legtöbb esetben ráadásul halaszthatatlan formájában követeli a szükséges lépéseket. Ebben az esetben gyorsan át kell lépni a meglepetés sokkján és a megvalósítandó feladatokra kell fókuszálni.

A változásmenedzselés egyik legfontosabb szakasza, hogy tisztázzuk miért is van szükség a változtatásokra, pontosan milyen lépéseket kell megtenni, mi a célja és egyáltalán a cégen belül és kívül kiket fog érinteni a project.

Azért is fontos ezzel kezdeni a változások lemenedzselését, mert egy erős mankót fog jelenteni a változások megtervezésében, ahol is konkrét feladatokat kell meghatározni a cél elérése érdekében. A tervezésnél nem csak a feladatok meghatározása fontos, végig kell gondolni, melyek lehetnek azok a buktatók, amelyek előfordulhatnak a megvalósítás során.

Csak ez után kezdődik a valódi kihívás, amikor is a meghatározott feladatokat elkezdjük megvalósítani, illetve kiszervezni az alkalmazottaknak. Ilyenkor létfontosságú a megfelelő kommunikáció az alkalmazottakkal szemben, akiknek egyet kell érteniük és azonosulniuk kell a döntéseiddel. A változások lemenedzseléséhez elengedhetetlen a karizmatikus fellépés, az alkalmazottak kiemelt biztatása, motiválása. Meg kell találni azokat a pontokat, amelyek miatt ők is maximálisan tenni akarnak a sikerért, enélkül ugyanis könnyedén kudarcot vallhatunk.

Lényeges a feladatok személyre szabott kiszervezése, a megfelelő emberek, csapatvezetők megtalálása – nem szabad megfeledkezni róla, hogy eltérő szervezeti szinteken más-más kommunikációs gyakorlatra lehet szükség.

Természetesen a legkörültekintőbb tervezés esetén is felmerülhet ellenvélemény, amelyre alaposan fel kell készülni – egyszóval meg kell vizsgálni azokat az alkalmazottakat érintő hatásokat, amelyek a változásokkal együtt járnak és felelősségtudatosan, empatikusan kell kezelni a helyzetet.


[smartslider3 slider=”2″]