A jelenlegi helyzet gyakorlatilag megköveteli a webáruházaktól azokat a lépéseket, amelyeket eddig is követniük kellett volna. Csakhogy most nem előnyhöz juttatja a vállalkozásokat, hanem magas esélyt ad rá, hogy továbbra is jönni fognak a vásárlók!

Válság idején a legfontosabb, hogy nem szabad csendben maradni. Fontos azonban, hogy a már megszokott, jól beállított automata leveleket mielőbb optimalizálni kell. Ugyanez vonatkozik a hirdetésekre is. Nagyon sok vállalkozás egyszerűen leállt a hirdetésekkel, holott talán nincs is fontosabb annál, hogy minél szélesebb körben a potenciális vásárlók tudtára adják: még működünk!

A hirdetéseket, csak úgy mint a webáruház struktúráját javasolt alapjaiban átdolgozni. Nagy hangsúlyt kell fektetni a raktárkészleten lévő termékek promotálására, hiszen a megnövekedett kereskedelmi célú import idő akár hetekkel elnyújthatja a kiszállítás idejét. Érdemes tehát a könnyen elérhető, esetleg raktárkészleten lévő termékeket kiemelni.

Érdemes utánajárni a lehetőségeknek, milyen extra, de keresett termékek beszerzésére van lehetőség. Az új termékek vonzzák a látogatókat, a visszatérő vásárlók mellett sok új, potenciális vevő is rátévedhet az oldalara, akiket esetleg érdekel webáruházad fő termékei is.

Javasolt folyamatosan tájékoztatni a vásárlókat arról, hogy jelenleg milyen hatással van a válság a cég működésére és lehetőség szerint meg kell őket nyugtatni. Ki kell emelni azokat az előnyöket, amelyek továbbra is elérhetőek mindenki számára – például a már említett nagy raktárkészlet.

Végezetük ki kell használni minden olyan kommunikációs platformot, amelyen a cégnek lehetősége van megjelenni:

  • Social média felületek, ide sorolva a releváns csoportokban való kommunikációt,
  • Apróhirdetési oldalak, ahol legtöbbször ingyenesen is fel lehet kerülni
  • Javasolt megkeresni néhány releváns szaklapot, ahol esetleg a szakmai cikkeket ingyenesen fogadják vagy egyedi, kedvező árajánlatot nyújtanak
  • Sok portál fogékony rá, hogy hirdetésért cserébe hirdetést futtass a felületen. Biztosan van valahol hely a webshopodban vagy akár fel tudsz ajánlani egy helyet a hírleveledben, social média oldaladon.