Sokak számára talán most válik teljesen világossá, miért is fontos cégvezetőként folyamatosan követni a változásokat, beleértve azokat a trendeket is, amelyek első hallásra teljesen idegennek tűnnek. Számos kereskedelmi cégnek a mai napig nincsen webáruháza, a social média felületeket pedig eseti jelleggel használják ki. Pedig mára teljesen világossá vált, hogy a felgyorsult világ megköveteli az online jelenlétet.

A világ egy nagy szelete a virtuális térbe költözött

Azonban még nem késő elállni egy zseniális ötlettel! Azok a vezetők, akik idejében felismerték a problémát, felmérték milyen hatással lesz a cég működésére, volt idejük kidolgozni a céljaikat és már piacra dobták vagy hamarosan előállnak azzal az ötlettel, amely alapjaiban változtathatja meg a cég működését. Így lehet például az is, hogy egyre több kiállítást, színházi előadást, koncertet most virtuálisan élvezhetünk, sőt, akár sportversenyre is benevezhetünk anélkül, hogy elhagynánk otthonunkat.

A változásmenedzsment az egyik legnagyobb kihívás a cégvezetők részére, hiszen a probléma idejében történő felismerése csak az első lépés, a megoldás azonban magas kreativitást igényel. A jelenlegi krízis helyzet ráadásul tűpontosan rávilágít, melyek azok a hiányosságok, melyeket eddig az adott cég nem ismert fel, vagy nem volt hajlandó foglalkozni vele.

Melyek lehetnek ezek a hiányosságok? Hoztunk néhány példát.

  • Az alkalmazottak elkötelezettsége, megbízhatósága

A legtöbb irodai alkalmazott otthoni munkavégzésre lett kötelezve. Ahhoz, hogy ez megfelelően működjön, jól kidolgozott követelményeket kell felállítani, a rendszeres kommunikáció mellőzése nélkül. Számolni kell vele, hogy aki eddig az irodában sem teljesített jól, attól a home office alatt még csekélyebb eredményekre számíthatunk.

A rendszeres megbeszélések, iránymutatások otthoni munkavégzés esetében kiemelkedően fontosak, amellett, hogy a beosztottak részére egy jól tartható, egyszerűen vezethető riportálási felületet kell biztosítani. Ennek hiányában a munkafolyamatok hamar követhetetlenné válhatnak.

A riportoknak rövidnek, átláthatónak és nyomon követhetőnek kell lenniük. Ha egy riport túl hosszúra nyúlik, az egyrészt rengeteg adminisztrációs időt vesz el, a vezető  pedig belevész az információáradatba.

Fontos a rendszeresség, optimális esetben a napi riport – hiszen ki emlékszik a hétvége közeledtével arra, hogy mivel kezdte a hétfő reggelét?

  • Az alkalmazottak megfelelő képzettsége, háttértudása

Az otthoni munkavégzéshez számos olyan szoftver szükséges, amelyekre eddig egyszerűen nem volt szükség.

  • A cég technikai felszereltsége

Elegendő laptop, fejhallgató és számos olyan eszköz, amely az otthoni munkavégzéshez elengedhetetlen.