Vezetőségbeli változások, tömeges kilépések, gazdasági buktatók, természeti katasztrófák, rosszindulatú konkurensek, vagy csupán egy alkalmazott rossz szóhasználata a cég képviseletében és máris megvan a baj. Nagyon sok cégvezető figyelmen kívül hagyja, hogy krízishelyzet bármikor, bármelyik vállalatnál előfordulhat és nem szánnak kellő időt a felkészülésre. Pedig krízis idején minden perc, amelyet a cég hallgatással tölt, közelebb sodorja az összeomláshoz.

Aki hallgat, az megszűnt létezni

Bár krízis idején kiemelkedően fontos az időben megkezdett kommunikáció, azonban minden lépést alaposan át kell gondolni. Mindenek előtt össze kell gyűjteni a kialakult helyzethez kapcsolódó összes információt, majd javasolt meghatározni, hogy ki az vagy inkább kik azok, akik a válsághelyzetben képviselni tudják a cég érdekeit. Nem csak a szakértelmet, a jó kommunikációs készséget kell figyelembe venni, kríziskommunikáció idején fontos, hogy a rivaldafénybe megbízható, precíz személyek kerüljenek.

A féligazság is hazugság

Egy cég sem követhet el nagyobb hibát annál, amikor egy válsághelyzetben félretájékoztatja az emberek. Ez nem csak a nyilvános, hanem a belső kommunikációra is egyaránt igaz, hiszen megtöri a bizalmat, a lojalitást az alkalmazottak, a Partnerek részéről.

Hibát követ el az a vállalat is, amelyik ismeretlen forrásból származó, ugyanakkor téves információkat tesz közzé. Éppen ezért krízis idején fokozottan körültekintően kell bánni a hírszerzést illetően.

A karizmatikus fellépés ezúttal is előnyhöz juttat

Nyilvános kommunikáció esetében kiemelkedően fontos a nyugodt, empatikus, tisztelettudó magatartás és a megfelelő szóhasználat. Fontos, hogy beszéd előtt minden lehetséges kérdés alapos körbejárása, hiszen az önbizalmat hamar letöri, ha nem várt kérdést tesznek fel a jelenlévők.

Nem szabad megfeledkezni róla, hogy gondolataink az írásainkban is megmutatkoznak. Még mielőtt nyilvánosság elé tárnád, érdemes több személynek megmutatni és kikérni róla a véleményét.

Ne nyilatkozz más nevében

Cégvezetőként tisztában kell lenni a vállalt folyamataival, hogy a cég területein belül mikor kihez fordulhatsz, az azonban senkitől nem elvárható, hogy mindenhez értsen. Különösen fontos krízis idején, hogy csak azokról a dolgokról beszélj, aminek valóban a szakértője vagy. Ha szükség van rá, jelölj ki szakértőket, akik a témát érintő mélyebb szakmai kérdések megválaszolásához megfelelő tudással rendelkeznek.


Kosár
0