Váláság idején fokozottan nagy figyelmet kell fordítani a hírnév megőrzésére. Miért is olyan fontos ez? Átlagadatok szerint a hírnév felépítésének, megőrzésének és visszaszerzésének nehézségi aránya 10-24 és 66%. Ha az ember végig gondolja, milyen sokat fektetett abba, hogy széles körben megismerjék a cég kínálatát és bizalmat keltsen a fogyasztókban, akkor válik csak igazán fontossá ez a kérdés. Hiszen a jó hírnév visszaállítása ennél legalább hatszor nehezebb és költségesebb feladat. Továbbá nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy a hírnév újraépítésének ideje átlagosan 3,5 év világszerte.

Ahhoz, hogy a hírnevet meg lehessen őrizni, meg kell találni a gyenge pontjait, amelyeket kezelni kell. Ehhez tudni kell, hogy a hírnévhez a cég minden egyes szegmense hozzájárul – többek között a munkahelyi légkör, a pénzügyi teljesítmény, a társadalmi felelősségvállalás, természetesen a vezető személye és a menedzsment döntései, a cég termékeinek/szolgáltatásainak minősége.

A vezető személye nagy mértékben meghatározza, hogy milyen lesz a krízis végkimenetele. Az etikai és jogi normákat betartásával, a magabiztos, határozott és felelősségteljes irányítással, valamint az empatikus hozzáállással kétszer akkora az esély, hogy a cég súlyosabb károk nélkül lép ki a válságból.

Ahogy már többször említettük, válság idején versenyt futunk az idővel. Mielőbb meg kell határozni a probléma megoldására a konkrét lépéseket – amelyeket nyilvánosság elé kell tárni. Nem szabad húzni a történtek bejelentését annak érdekében, hogy a kész megoldási tervvel együtt lehessen nyilvánossá hozni a hírt, mert félő, hogy valaki más megelőz ebben.

Fontos, hogy krízis idején minden esetben érdemes egyeztetni olyan jogásszal/jogászokkal, akivel a válság kezdetétől a végéig egyeztetni lehet a publikációkról. Javasolt összeszedni azokat az esetleges tényezőket, dokumentációkat is, amelyek a vállalat felelősségteljes eljárását igazolják.

A szükséges lépések meghatározását követően nem szabad megfeledkezni az intézkedések kommunikációjáról sem – rendszeres tájékoztatást kell nyújtani a megoldás fejleményeiről.