Ahogy már korábbi cikkünkben említettük, krízishelyzet bármikor, bármelyik céggel megeshet, amely azonnali cselekedetet igényel. A probléma ugyanis nem oldódik meg magától, sőt a krízis intenzitása az idő függvényében egyre csak növekszik. Válsághelyzet esetén a cég számos szegmensén belül tapasztalható változás, ami még inkább megnehezíti a cégvezető dolgát. Ezúttal összeszedtük a leggyakrabban előforduló krízishatásokat, melyekre érdemes felkészülni.

Az alkalmazottak bizalmatlanná válnak

Az alkalmazottaknak, független attól, hogy milyen célból követik a vezetőt, stabilitásra van szükségük. Ha veszélyben érzik a vállalat működését, a cégnél betöltött biztos helyüket, az tettre készteti őket. Éppen ezért krízis idején gyakori a tömeges felmondás, amely még nagyobb válságba sodorja a vállalatot. Ami azonban biztos, hogy az alkalmazottak körében számolni kell a stressz, az aggodalom jelenléte, ami rontja többek között a teljesítményt és a csapatkohéziót is.

Ha bekövetkezett a baj, mielőbb időt kell szakítani a belső kommunikációra, amellyel megelőzhetjük a válság e súlyos következményét. Ilyenkor fontos a nyugodt, magabiztos fellépés, a megnyugtató érvek használata és az empatikus magatartás.

A krízis felborítja a megszokott rutint

A válság számos módon befolyásolhatja a napi rutint, például túl sok vagy épp túl kevés munka hárul a beosztottakra. Megragadva a példákat, mindkét esetben a feladatok mielőbbi újracsoportosítására van szükség. A válságkezelés folyamatainak meghatározása szintén megnyugvást jelent az alkalmazottak számára azontúl, hogy iránymutatást jelent részükre.

Nagyobb figyelem hárul a cégre

Krízis idején a cég sokkal nagyobb közösséget tud megszólítani, mint normális körülmények között. Természetesen ennek mértéke függ a válság formájától, de például egy hibásan legyártott termék vagy egy munkahelyi baleset botránya pillanatok alatt vezető hírré válhat a médiában. Ha nem szeretnénk, hogy a média maga töltse ki a homályos hézagokat, mielőbbi kommunikációra van szükség.

De vegyük példaképp a jelenlegi koronavírus okozta krízist. Az emberek sokkal fogékonyabbak a cégek kommunikációjára, nagyobb figyelmet fordítanak például a honlapon, social média felületen feltüntetett hírekre. Mi van azokkal a cégekkel, akik csöndben maradnak jelen helyzetünkben? Az emberek könnyen gondolhatják, hogy megállt a munka, bizonytalanságban pedig inkább egy olyan konkurens felé fordulnak, akitől biztosan hozzájutnak a kívánt termékhez/szolgáltatáshoz.


[smartslider3 slider=”2″]